Ahojte, Nevite jak je to s pristupnosti Clonezily? Uz me stve microsofti zalohovaci program jeho jedine plus je je, ze je ozvucen, ale zalohy disku sou sakra velike. Takze si pohravam s myslenkou na zalohu pocitacu pou?¨ªvat flashku s Linuxem a nainstalovanou clonezilou kter¨¢ mi napr. 60 gB partition udela zalohu kolem cca 20 gB a to se pocita. Ona ma moznost grafick¨¦ho rozhrani i prikazoveho radku popr. scriptu. Nebo nemate navrh na jiny sw pod Linuxem?
|
Re: testov¨¢n¨ª nejnov¨§j?¨ª egory
J¨¢ sem se k otmu neostal m¨¢m sta?eno ale musim hodit na flahsku a zkusit. Mo?n¨¢ ?e se mi poved¨§ b¨§hem t?dne ot hodit na druh? disk.
toggle quoted message
Show quoted text
On 23/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote: Ahoj,
m¨§ ten skript na vypnut¨ª monitoru taky nefunguje, asi to bude cht¨ªt n¨§jak? nov?.
Vojta
Dne 22. 05. 20 v 18:58 Libor Faltus napsal(a):
Na delu latitu d630 mi nejde vypnout monitor, budu si hr¨¢t a zkou?et.
|
Re: testov¨¢n¨ª nejnov¨§j?¨ª gory
M¨§ fungoval ve slo?ce, /usr/bin pak jsem zkusil va?i zkradku, a pod¨ªval jsem se kam to odkazuje, a konec. Od t¨¦ doby to nejde. Nemohu testovat, proto ?e m¨§ z monitoru bol¨ª o?i. Libor.
|
Re: testov¨¢n¨ª nejnov¨§j?¨ª egory
Ahoj,
m¨§ ten skript na vypnut¨ª monitoru taky nefunguje, asi to bude cht¨ªt n¨§jak? nov?.
Vojta
Dne 22. 05. 20 v 18:58 Libor Faltus napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Na delu latitu d630 mi nejde vypnout monitor, budu si hr¨¢t a zkou?et.
|
Re: testov¨¢n¨ª nejnov¨§j?¨ª egory
Na delu latitu d630 mi nejde vypnout monitor, budu si hr¨¢t a zkou?et.
|
testov¨¢n¨ª nejnov¨§j?¨ª Fegory
Ahoj,
p?ed ?asem jsem tady pos¨ªlal image nejnov¨§j?¨ª FEgory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32. Ale krom technick?ch dotaz? od Marka jsem nedostalo moc zp¨§tn¨¦ vazby.
Testovali jste to ²Ô¨§°ì»å´Ç, Vojto, Libore, marku? M¨¢te n¨§jak¨¦ p?ipom¨ªnky, n¨§co nefunguje nebo tak?
Vynechme pros¨ªm te? to,? e to nefunguje na po?¨ªta?i bez monitoru, to je bohu?el dost extr¨¦mn¨ª p?¨ªpad.
¶Ù¨ª°ì²â,
Vojta
|
Instalace snap aplikac¨ª.
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾. M¨¢m tady snap aplikaci, a chci ji nainstalovat. P?i?el jsem na to, ?e nen¨ª podepsan¨¢. Ptoro ji nemohu instalovat. M?j dotaz, jak m¨¢m snapu poru?it aby p?i instalaci nekontroloval kl¨ª?e podpis? a nastaven¨ª aplikace a prost¨§ ji instaloval? Kdy? d¨¢m instalovat ve slo?ce tak to nejde. Nechci tu kontrolu vypnout ¨²pln¨§, ale jenom p?i jedn¨¦ dan¨¦ instalaci. Co m¨¢m do p?¨ªkazu sudo snap install p?ipsat aby se to stalo? D¨§kuji za odpov¨§di. Libor.
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Ahoj,
Marku zkus te?, je tam nov? obraz se v?erej?¨ªm datem.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 18:53 Marek Durila napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Tak nakonec sem s tim pohl.
N¨§jak? probl¨¦m tam je, proto?e to vyhodilo n¨§co ve smyslu ?e oblast nem??e b?t mimo disk ?i co 2X ignorovat a u? gparted jede.
Uvidim, jeslti vyhod¨ª po rebootu.
M D
Dne 13.05.2020 v 17:51 Marek Durila via groups.io napsal(a):
Libore co je to za procesor?
Mn¨§ na jendom no?asu fegora taky nejede.
Dle mn¨§ je probl¨¦m s graickou kartou resp. tou integrovanou od intelu.
M D
Dne 13.05.2020 v 17:00 Libor Faltus napsal(a):
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾. Doporu?uji 14 GB velikost. To by se m¨§lo na 16 GB vl¨¦st, u? s t¨ªm m¨¢m zku?enosti. Jinak jsem to rozjel, na m¨¦m po?¨ªta?i stol¨¢ku to ale nefunguje, st¨¢le stejn? probl¨¦m, nejde ani konzola. Na notebooku jsem netestoval, ale u Vojta to funguje. Zase jsem nezjistil kde je pot¨ª?. Cht¨§lo by to, abych zkusil sestavit ze sv¨¦ Fedory Fegoru v tom stol¨¢ku a vid¨§l bych kdy to sel?e. Pros¨ªm o postupy. M¨¢m tam u? Lios, nic v¨ªc nem¨¢m. Jestli se mi povede doj¨ªt na to, kde je chyba, m??u to pak Vojtovi napsat. Budu si zapisovat postup od postupu. Jinak op¨§t jsem musel zni?it uefi jinak nejelo ani na Vojtov¨¦m stol¨¢ku. Zni?il jsem jej zmen?en¨ªm v gpartedu na 100 MB V¨ªm, ?e to nen¨ª odborn¨¦, jin¨¢ volba nen¨ª. Libor.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Tak nakonec sem s tim pohl.
N¨§jak? probl¨¦m tam je, proto?e to vyhodilo n¨§co ve smyslu ?e oblast nem??e b?t mimo disk ?i co 2X ignorovat a u? gparted jede.
Uvidim, jeslti vyhod¨ª po rebootu.
M D
Dne 13.05.2020 v 17:51 Marek Durila via groups.io napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Libore co je to za procesor?
Mn¨§ na jendom no?asu fegora taky nejede.
Dle mn¨§ je probl¨¦m s graickou kartou resp. tou integrovanou od intelu.
M D
Dne 13.05.2020 v 17:00 Libor Faltus napsal(a):
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾. Doporu?uji 14 GB velikost. To by se m¨§lo na 16 GB vl¨¦st, u? s t¨ªm m¨¢m zku?enosti. Jinak jsem to rozjel, na m¨¦m po?¨ªta?i stol¨¢ku to ale nefunguje, st¨¢le stejn? probl¨¦m, nejde ani konzola. Na notebooku jsem netestoval, ale u Vojta to funguje. Zase jsem nezjistil kde je pot¨ª?. Cht¨§lo by to, abych zkusil sestavit ze sv¨¦ Fedory Fegoru v tom stol¨¢ku a vid¨§l bych kdy to sel?e. Pros¨ªm o postupy. M¨¢m tam u? Lios, nic v¨ªc nem¨¢m. Jestli se mi povede doj¨ªt na to, kde je chyba, m??u to pak Vojtovi napsat. Budu si zapisovat postup od postupu. Jinak op¨§t jsem musel zni?it uefi jinak nejelo ani na Vojtov¨¦m stol¨¢ku. Zni?il jsem jej zmen?en¨ªm v gpartedu na 100 MB V¨ªm, ?e to nen¨ª odborn¨¦, jin¨¢ volba nen¨ª. Libor.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Libore co je to za procesor?
Mn¨§ na jendom no?asu fegora taky nejede.
Dle mn¨§ je probl¨¦m s graickou kartou resp. tou integrovanou od intelu.
M D
Dne 13.05.2020 v 17:00 Libor Faltus napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾. Doporu?uji 14 GB velikost. To by se m¨§lo na 16 GB vl¨¦st, u? s t¨ªm m¨¢m zku?enosti. Jinak jsem to rozjel, na m¨¦m po?¨ªta?i stol¨¢ku to ale nefunguje, st¨¢le stejn? probl¨¦m, nejde ani konzola. Na notebooku jsem netestoval, ale u Vojta to funguje. Zase jsem nezjistil kde je pot¨ª?. Cht¨§lo by to, abych zkusil sestavit ze sv¨¦ Fedory Fegoru v tom stol¨¢ku a vid¨§l bych kdy to sel?e. Pros¨ªm o postupy. M¨¢m tam u? Lios, nic v¨ªc nem¨¢m. Jestli se mi povede doj¨ªt na to, kde je chyba, m??u to pak Vojtovi napsat. Budu si zapisovat postup od postupu. Jinak op¨§t jsem musel zni?it uefi jinak nejelo ani na Vojtov¨¦m stol¨¢ku. Zni?il jsem jej zmen?en¨ªm v gpartedu na 100 MB V¨ªm, ?e to nen¨ª odborn¨¦, jin¨¢ volba nen¨ª. Libor.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾. Doporu?uji 14 GB velikost. To by se m¨§lo na 16 GB vl¨¦st, u? s t¨ªm m¨¢m zku?enosti. Jinak jsem to rozjel, na m¨¦m po?¨ªta?i stol¨¢ku to ale nefunguje, st¨¢le stejn? probl¨¦m, nejde ani konzola. Na notebooku jsem netestoval, ale u Vojta to funguje. Zase jsem nezjistil kde je pot¨ª?. Cht¨§lo by to, abych zkusil sestavit ze sv¨¦ Fedory Fegoru v tom stol¨¢ku a vid¨§l bych kdy to sel?e. Pros¨ªm o postupy. M¨¢m tam u? Lios, nic v¨ªc nem¨¢m. Jestli se mi povede doj¨ªt na to, kde je chyba, m??u to pak Vojtovi napsat. Budu si zapisovat postup od postupu. Jinak op¨§t jsem musel zni?it uefi jinak nejelo ani na Vojtov¨¦m stol¨¢ku. Zni?il jsem jej zmen?en¨ªm v gpartedu na 100 MB V¨ªm, ?e to nen¨ª odborn¨¦, jin¨¢ volba nen¨ª. Libor.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
:D. sem rad ze nejsem sam. BTW jak to delas? Napadlo me hodit to do virtualky a postupne pak zmensit disk na uroven co by to slo a to pak prekonvertovat spatky na image. Jako je to asi hrozny vopruz, ale oc uz. Zkus tam dat treba jen 1,5 gigovy oddil nebo primo 2 gigovy mne to ukazuje ze ma 2,49 gB.
toggle quoted message
Show quoted text
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote: Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Nev¨ªm tak j¨¢ vyrob¨ªm je?t¨§ o kus men?¨ª odd¨ªl, t?eba je to na tu 16 GiB flashku moc velk¨¦. Ono jsou toti? GB a GiB a tak a tak... a ani j¨¢ se v tom ¨²pln¨§ nevyzn¨¢m.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:43 Marek Durila napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Z te zkusim nabootovat. Ale objim se, ze to neprojde. No ja ot pak hodil na tu 32 gigovou a tam je logicke ze se ukazalo tech 14 gb nevyuziteho mista, ale na tu 32 se mi to nahralo v poho na ani jednu z dvou 16 gB flashek se to nenahralo, tak tohle jedine me napadlo. Jinak ten 16 gB oddil neni spatny necham si ho precijen je o pulku mensi. Jdu to zkusit nabootovat z te flashky, jen si nejsem jisty aby mi neoc pak nechybelo, kdyz se ot ke konci nenahralo. M D
toggle quoted message
Show quoted text
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote: J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
J¨¢ to je?t¨§ pak zkus¨ªm. Jak p?esn¨§ si to gparted pou?t¨§l?
J¨¢ jsem ud¨§lal
sudo gparted nazev_souboru.img
D¨§lal si to taky takhle? A nebo si to pou?t¨§l na t¨¦ 16 GiB flashce, kam se to nepovedlo nahr¨¢t?
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:24 Marek Durila napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
gparted. klidne ti vecer muzu zavolat nebo poslat vypis. No otazka je, kdyz je tam nevyuzite misto tak to nebere jako oddil resp. ten image tim nenaroste. Napr. windows zalohovani funguje tak mas-li 200 gB disk vyuzito 60 gB tka zaloha ma 60 gB a ne tech 200.
toggle quoted message
Show quoted text
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote: Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Bohu?el nem¨¢m 16 GiB flashku, tak?e to nem??u vyzkou?et.
Jak?m n¨¢strojem ses na to d¨ªval? Na informace o tom disku?
Jako tam prost¨§ nem??e b?t nevyu?it? odd¨ªl 14 GiB kdy? ten rozbalen? disk m¨¢ s¨¢m 15 GiB, to je snad logick¨¦. :-D
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Marek Durila napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Ahoj,
rozbalovat se to samoz?ejm¨§ norm¨¢ln¨§ m¨¢, to byla jen teoretick¨¢ diskuze.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 16:10 Vojt¨§ch ?miro napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾,
a kdy? se to nem¨¢ rozbalovat, jak se to tedy spr¨¢vn¨§ d¨¢v¨¢ na fle?ku nebo kartu?
D¨§kuji, Vojta.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
´Ü»å°ù²¹±¹¨ª³¾,
a kdy? se to nem¨¢ rozbalovat, jak se to tedy spr¨¢vn¨§ d¨¢v¨¢ na fle?ku nebo kartu?
D¨§kuji, Vojta.
Vojt¨§ch Pol¨¢?ek napsal(a):
toggle quoted message
Show quoted text
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|
Re: Nov¨¦ obrazy Fegory zalo?en¨¦ na Fedo?e 32
Ten sem presne stahoval. Ja tam videl oddily 512 mB pak nejakych tech 12 giga 2 gB fat 32 a pak nevyuzity oddil ten mel cca 14 gB. Soubor jako takovy zabaleny mel kolem dvou giga max 3. Ja to nahraval prez rufus na dvou 16 gB flashkach to proslo resp. asi 14 gigove flashky nejsou,, na ty se to nenahralo reps. na konci to az udelalo chybu a na 32 v poho. Tak ja nevim.
toggle quoted message
Show quoted text
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote: Ahoj,
ano, n¨§co je opravdu divn¨§. Jsi si jist?, ?e si st¨¢hl ten spr¨¢vn? soubor?
J¨¢ kdy? sem to te? rozbalil a ud¨§lal
sudo gparted 2020-05-12_16_gb.img
a otev?el si informace disku
tak vid¨ªm, ?e disk m¨¢ 15 GiB. Je tam p?l giga EFI, pak 12 GiB ext4 a zbytek fat32. Tak?e na flashku by se ti to m¨§lo v pohod¨§ vej¨ªt. Jak?m p?¨ªkazem si to na tu flashku d¨¢val?
Jen pro jistotu, ten soubor, kter? si m¨¢? st¨¢hnout pro 16 GiB flashku je
2020-05-12_16_gb.img.gz
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 14:22 Marek Durila napsal(a):
hem, Tak je n¨§co spatne. Overoval sem kontrolni soucet v TC a v pohode. Zkousim 2 16 gB flashky a na konci p?i 99% se to sekne a napise to jen chyba p?i zapisu. Tak ten 16 gB oddil zkousim ted nahrat na 32 gB flashku a uvid¨ªme. Zde se to nahraje v poradku. Pricina proc to neslo na ty 16 gB flashky je jednoducha, defacto to, na co sem Vojto upozornoval d?¨ªv. Sice si tam vytvoril jen 2 gB fat oddil, nicmene jemu vadi tech dal?¨ªch 14 giga oddilu. Proste se to tvari jakoby to potrebovalo 32 gigovy disk a prestoze je tam jen 1. 512 mB fat 32. 2. EXt4 cca 12 giga. 3. Fat 32 cca 2 gB. 4. 14 gB m¨ªsto bez oddilu. Dle me, to proste na nissi flashku nedostnaes leda-by se to udelalo od zacatku tj. musel by se vzit image Fedory cisty do toho nahrat vse a delat to na 16 gB flashcce. Takze ten 16 gB flashdisk muzes asi mszat. Zajimave je, ze zazipovane to ma cca ¨§ gB ma to sice jen 16 gB a nepocita to s tim mistem bez oddilu, kdezto ta 32 gB ma zabalena kolem 7 gB a po rozbaleni realnych 28 gB, coz je defacto stejna velikost jako ta prvn¨ª, kter¨¢ tam ma tech 14 gB jako nevyuzite m¨ªsto. Takze asi tak. Jinak Orca mi nabehla cca za 3, 4 min. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
No je to prost¨§ jistota. To ?e se ti zat¨ªm archiv v?dycky nerozbalil, kdy? byl po?kozen?, to je hezk¨¦, ale neznamen¨¢, ?e se to nem??e ²õ³Ù¨¢³Ù.
Nav¨ªc pokud bude? stahovat t?eba iso obrazy, tak tam u? to tak jednoduch¨¦ nen¨ª. Obraz se ti v pohod¨§ nahraje na flashku, jen to nepojede nebo to pojede ?patn¨§. T¨ªmhle si u?et?¨ª? ?as nahr¨¢v¨¢n¨ª obrazu na flashku, kdy? ti nesed¨ª sou?et, n¨§kde se stala chyba.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 11:13 Marek Durila napsal(a):
Moznost 2 vyloucim, Ale ja co sem mel v?dy zku?enost byl-li poskozen archiv nebo nebyl-li uplne stazeny cely napr. vice archivu rozdeleny a chybel kus v?dy to zfailovalo. Jinak v poho, jentak sem se ptal proto?e defacto sem to nidky nepotreboval vyu?¨ªvat. M D
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj,
no kdy? neprojde ten kontroln¨ª sou?et, tak se ti to prost¨§ blb¨§ ²õ³Ù¨¢³ó±ô´Ç. A v¨ª?, ?e se ani nem¨¢? pokou?et to rozbalovat, proto?e by se to t?eba i mohlo rozbalit, ale s chybn?ma datama. Nebo by to znamenalo, ?e ti ²Ô¨§°ì»å´Ç podstr?il jin? soubor m¨ªsto toho m¨¦ho.
Vojta
Dne 13. 05. 20 v 10:43 Marek Durila napsal(a):
Mohu jen blbej dotaz? Co by se vlastne stalo kdyby ten soubor nesouhlasil? Predpokladam, tim ze je to zabalene a kdyby to nebylo dotazene cele, by to m¨§lo preci p?i rozbalovani zfailovad ne? M D PS: Zkusim tu 16 gB flashku, takze tu si beru na starost ja.
On 13/05/2020, Vojt¨§ch Pol¨¢?ek <krecoun@...> wrote:
Ahoj teste?i,
tak tady to je:
Ten obraz s datem 2020-05-10 je pro 32 GiB flashky.
Pokusil jsem se vytvo?it je?t¨§ jeden pro 16 GiB flashky, m¨¢ v datu ²Ô¨¢³ú±ð±¹ 2020-05-12.
Tak dejte v¨§d¨§t, jestli to funguje.
Doporu?uju ov¨§?it p?es md5 sou?ty.
Ud¨§l¨¢te to tak, ?e st¨¢hnete soubor obrazu a jeho md5 sou?tu do ²õ³Ù±ðÂá²Ô¨¦ slo?ky a pak jen v termin¨¢lu spust¨ªte
md5sum -c soubor_s_priponou_md5
Upozor¨¾uju, ?e prvn¨ª spu?t¨§n¨ª trv¨¢ fakt o hodn¨§ d?l. Bu?te teda ³Ù°ù±è¨§±ô¾±±¹¨ª a fakt tomu klidn¨§ dejte p¨§t minut, ne? se rozhodnete hl¨¢sit, ?e Orca na p?ihla?ovac¨ª obrazovce nemluv¨ª.
Vojta
|